Τα λάθη είναι μέρος της εμπειρίας ενός επιτυχημένου host. Και είναι απόλυτα λογικό, ανάμεσα σε όσες υποχρεώσεις περιλαμβάνονται στη διαχείριση ενός STR να γίνονται σφάλματα. Υπάρχουν όμως κάποια λάθη που μακροπρόθεσμα μπορεί να κοστίσουν –σε αρνητικές κριτικές ή και στον τερματισμό της δραστηριότητας ενός host. Παρακάτω, σας δίνουμε μία λίστα με τα σημαντικότερα λάθη που πρέπει να αποφεύγετε.

1. Η καταχώρηση σας δεν έχει αρκετές φωτογραφίες ή η φωτογράφηση δεν έγινε σωστά

Κάποιοι hosts αρκούνται στο να φωτογραφίσουν το σπίτι με το κινητό τους και απλά να ανεβάσουν αυτές τις φωτογραφίες στην καταχώρησή τους. Το αποτέλεσμα είναι φωτογραφίες που δεν έχουν σωστό φωτισμό, υψηλή ανάλυση, σωστή γωνία λήψης. Θυμηθείτε πως η φωτογραφία της καταχώρησης σας είναι υπεύθυνη για την πρώτη εντύπωση που δημιουργείτε στον εν δυνάμει επισκέπτη σας. Με κάτι μη προσεγμένο και ερασιτεχνικό, οι πιθανότητες ο επισκέπτης να ψάξει για κάτι άλλο είναι περισσότερες. Γι’ αυτό προτιμήστε έναν επαγγελματία που θα έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό ώστε να αναδείξει το ακίνητό σας όπως πρέπει.

2. Δεν ακολουθείτε κάποια τιμολογιακή στρατηγική

Συχνά οι hosts ελέγχουν τις τιμές του ανταγωνισμού και επιλέγουν μία fixed τιμή για όλο το χρόνο. Και ενώ το να λαμβάνουν υπόψη τον ανταγωνισμό είναι σωστό, η fixed τιμή δεν αποδίδει πάντα το ίδιο καλά.

Σκεφτείτε πως το ακίνητό σας είναι μια επιχείρηση. Και σαν επιχείρηση έχει λειτουργικά έξοδα, αλλά και περιόδους ύφεσης ή ανάκαμψης. Δεν θα ξεκινούσατε μια επιχείρηση χωρίς οικονομικό πλάνο, άρα γιατί να μην εφαρμόζετε ένα και στο ακίνητό σας;

Η τιμή που θα χρεώνετε θα πρέπει να καλύπτει όλα τα λειτουργικά έξοδα, να σας αφήνει περιθώριο κέρδους και να είναι ανταγωνιστική απέναντι σε τιμές άλλων καταλυμάτων ίδιας κατηγορίας. Τα Σαββατοκύριακα, οι μέρες διακοπών και οι αργίες μπορούν να έχουν πιο αυξημένες τιμές. Ενώ τις καθημερινές το κόστος διαμονής μπορεί να μειώνεται ώστε να παραμένετε ανταγωνιστικοί.

3. Δεν απαντάτε στα reviews των επισκεπτών σας

Ενώ είναι απλό να πει κανείς ευχαριστώ σε ένα θετικό review, υπάρχουν πολλοί που δεν το κάνουν. Από τη στιγμή όμως που ο επισκέπτης αφιέρωσε κάποια ώρα από το χρόνο του για να κάνει κριτική στο κατάλυμά σας, το σωστό είναι να του απαντήσετε.

Σε περίπτωση αρνητικών κριτικών, η απάντησή σας θα πρέπει να γίνεται με επαγγελματισμό και σεβασμό προς τον επισκέπτη. Δείτε εδώ πώς να διαχειριστείτε ένα αρνητικό review.

Τέλος, μην ξεχνάτε να ζητάτε πάντα reviews από τους επισκέπτες σας. Αν οι επισκέπτες έχουν μία υπέροχη διαμονή τις περισσότερες φορές θα γράψουν την κριτική από μόνοι τους. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να κάνετε ό,τι μπορείτε ώστε η εμπειρία τους να είναι η καλύτερη δυνατή. Σε κάθε περίπτωση, ζητώντας τους ένα review στο τέλος της διαμονής τους, αυξάνετε την πιθανότητα να γράψουν ένα.

4. Δεν δίνετε ιδιαίτερη σημασία στην καθαριότητα

Δεν μπορώ να τονίσω αρκετά την αναγκαιότητα το κατάλυμά σας να είναι πεντακάθαρο πριν έρθει ο επισκέπτης. Κανείς δεν θέλει να πληρώσει για να μείνει σε ένα σπίτι που είναι ασυμμάζευτο ή βρώμικο. Και σήμερα, μετά από δύο χρόνια καραντίνας και αποστείρωσης, δεν συγχωρούνται λάθη από τον host σε αυτό τον τομέα. Οι επισκέπτες όταν έρθουν και δουν ένα χώρο που δεν πληροί τα υγειονομικά standards, μπορούν να κάνουν κάτι από τα παρακάτω:

  • Να γράψουν μια αρνητική κριτική.
  • Να μοιραστούν την αρνητική τους εντύπωση στα social media.
  • Να περιγράψουν την εμπειρία τους προφορικά σε άλλους.
  • Να ακυρώσουν επιτόπου την κράτηση και να ζητήσουν τα χρήματά τους πίσω.

Αν ασχολείστε οι ίδιοι με την καθαριότητα, βάλτε τα δυνατά σας και μην παραλείψετε τίποτα. Εφόσον οι επισκέπτες θα μείνουν εκεί, σίγουρα θα εντοπίσουν κάποια ατέλεια αν υπάρχει. Αν το έχετε αναθέσει σε κάποια εταιρεία, ελέγξτε ότι κάνουν όσα λένε. Η παροχή ενός καθαρού και ασφαλούς περιβάλλοντος για τον επισκέπτη σας, είναι η βάση της σωστής φιλοξενίας. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τις συντηρήσεις που χρειάζεται το ακίνητό σας.

5. Επιλέγετε παροχές σύμφωνα με το κόστος τους και όχι με την ποιότητά τους

Ένα από τα συνηθισμένα λάθη του host είναι ότι σκέφτεται σαν διαχειριστής και όχι σαν επισκέπτης.

Αν είσασταν επισκέπτης, τι θα σας άρεσε περισσότερο; Ένα κατάλυμα με αρκετά χαρτιά υγείας, καθαρές και αφράτες πετσέτες, ποιοτικά σεντόνια και άνετο κρεβάτι; Ή ένα χώρο που δεν θα έδινε σημασία σε όλα αυτά; Πού θα θέλατε να μείνετε; Σε ποιο από τα δύο θα επιστρέφατε ή ποιο από τα δυο θα προτείνατε στους φίλους σας;

Είναι τα μικρά πράγματα που κάνουν μεγάλη διαφορά, γι’ αυτό δώστε στις παροχές σας την απαραίτητη προσοχή.

6. Αργείτε να απαντήσετε σε κλήσεις  – ή δεν απαντάτε με επαγγελματισμό

Όταν φιλοξενείτε έναν επισκέπτη μακριά από το σπίτι του, είστε ο μόνος στον οποίο μπορεί να απευθυνθεί όταν χρειαστεί κάτι. Στην αρνητική πλευρά, αυτό μπορεί να παίρνει πολύ από τον χρόνο σας. Στη θετική, είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να δείξετε πόσο φιλόξενος host είστε.

Με σεβασμό και καλή διάθεση βοηθήστε τον επισκέπτη αν σας το ζητήσει. Αν η ανταπόκρισή σας είναι άμεση, ο επισκέπτης μπορεί να το αναφέρει στην κριτική του.

7. Αναλαμβάνετε τα πάντα μόνος σας

Υπάρχει λόγος που στην αγορά βρίσκετε επαγγελματικές υπηρεσίες σχετικές με τη βραχυχρόνια μίσθωση. Αυτό σημαίνει ότι παρέχουν υπηρεσίες με επαγγελματικά standards. Ένα παράδειγμα είναι η καθαριότητα. Κάποιοι οικοδεσπότες καθαρίζουν τα ακίνητά τους μόνοι τους. Ίσως όμως να μην καθαρίζουν σωστά ή γρήγορα, όπως θα έκανε μία εταιρεία καθαρισμού, με αποτέλεσμα να «χαλάνε» την εμπειρία του επισκέπτη.

Σε ο,τιδήποτε έχει να κάνει με το ακίνητό σας, από την καθαριότητα μέχρι τη διαχείριση, υπάρχουν αρκετές εταιρείες στις οποίες μπορείτε να απευθυνθείτε. Έτσι κερδίζετε χρόνο, χρήμα, αλλά και καλές εντυπώσεις.